Skolestart i børnehaveklassen

Start i børnehaveklassen 2024/2025

Dit barn skal starte i skole i august i det kalenderår, hvor det fylder seks år.

Indskrivningen sker i november måned, i kalenderåret før dit barn skal starte. Du vil automatisk modtage et informationsbrev i din digitale post med flere informationer om opskrivning til folkeskole. Du tilbydes altid en plads på dit barns distriktskole, men du har også mulighed for at ønske en anden skole. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt dit barn bor i vores skoles distrikt. Så kan du gå ind på pasningogskole.kk.dk/skole og indtaste dit barns adresse og se hvilken distriktskole, dit barn hører til samt hvilken fritidsinstitution, der er tilknyttet skolen.

Du kan skrive dit barn ind i en københavnsk folkeskole og fritidsinstitution fra den 6. november til den 26. november 2023.

Du skriver dit barn ind på www.kk.dk/skoleindskrivning.

Her skal du afgive dine ønsker til en skole i Københavns Kommune, og om du ønsker en plads til dit barn på en fritidsinstitution. Du skal bruge dit NemID for at kunne skrive dit barn ind. Har du ikke NemID, skal du kontakte os på skolen. Skolen sender brev ud til distriktsbørn midt i oktober og det officielle indskrivningsbrev udsendes af forvaltningen i uge 45.

Du kan også komme til informationsmøde på vores skole, hvor du har mulighed for at høre om skolen og stille spørgsmål til dit barns skolestart.

Katrinedals Skole holder informationsmøde d. 8. november 2023, kl. 17.30 -19.00 Her vil I møde repræsentanter fra både skolen og det tilknyttede fritidshjem. I forlængelse af mødet er der mulighed for at besøge KKFO'ens afdelinger frem til kl. 20.00.

Du kan læse meget mere om skoleindskrivningen her: