Traditioner

På Katrinedals Skole holdes der fællessamlinger i den store aula mange gange om året. Skolen har sin egen sangkanon, som eleverne introduceres for gennem deres skoleforløb. Desuden har skolen en stor tradition for samspil i klasserne, og eleverne optræder for hinanden gennem skoleåret.

Der afholdes fælles temauger, idrætsdage og fælles arrangementer som f.eks. KDS Festival.

Fællessang under KDS Festival 2018

Skolen har også venskabsklasser. Det betyder, at børnehaveklasserne kobles med en 5. klasse, som er deres venskabsklasse igennem flere år. Det betyder, at de små elever kommer til at lære nogle af de store elever godt at kende, da de hen over skoleårene vil lave forskellige aktiviteter sammen. Venskabsklasserne holder sammen minimum de første 2 år på skolen.

August

• Første skoledag fejres for de nye børnehaveklasser – 4. årgang, som er skolevenner deltager.

• Praktik for 9. årgang
  • Fredag inden efterårsferien deltager vi i skolernes motionsdag.

• Juleklip/trivselsdag
  • Lucia
  • Fællessamlinger for alle hver uge
  • Sidste dag inden juleferien afsluttes kirke for 0.-3. årgang og juleturnering for 5.-9. årgang