Partnerskab med Det Kongelig Teater

Katrinedals Skole har et partnerskab med Det Kongelige Teater.

I samarbejde med Det Kongelige Teater arbejdes der på at gøre den klassiske scenekunst til en vedkommende og naturlig del af børns uddannelsesforløb i grundskolen og inspirerer til nye måder at integrere og forankre den klassiske scenekunst på skolerne og i lokalsamfundet.

Partnerskabet betyder, at der arbejdes med lange læringsforløb på 4. og 5. årgang, hvor eleverne skaber deres egne opera- og balletforestillinger.

I skoleåret 2018/2019 opførte eleverne balletten Napoli og i skoleåret 2019/2020 arbejdede 4. årgang med balletten Nøddeknækkeren. Vi ser frem til at skulle arbejde med balletten Sylfiden.

På 5. årgang arbejdes der med at sætte opera på skoleskemaet. I skoleåret 2018/2019 var det operaen Drot og Marsk og i skoleåret 2019/2020 arbejde 5. årgang arbejde med operaen Orfeus. I skoleåret 2020/21 skal eleverne arbejde med Così (kæresteskolen),

Ballet på 4. årgang