Dagens rytme

Dagens rytme i 0.-3. klasse

Skolen ønsker at skabe en god og rolig start på skoledagen for skolens yngste elever. Derfor ønsker vi, at klassen er undervisningsparat kl. 8.00. Det gøres ved at bruge tiden fra 7.55- 8.00 til:

• At få tøj, tasker osv. på plads
  • At sige farvel til forældrene
  • At få sagt godmorgen til lærer og kammerater
  • At læse, skrive eller tegne i elevernes individuelle bøger

Vær opmærksom på at tiden 7.55-8.00 er klassens tid, dvs. forbeholdt kontakten mellem lærer og elever, og ikke til-tænkt som et supplement til skole/hjem-samarbejdet.

• Morgenmodul: 8.00-9.30
  • Pause: 9.30-9.45
  • Formiddagsmodul: 9.45-11.15
  • Pause: 11.15-12.00
  • Eftermiddagsmodul: 12.00-13.30.

Eleverne har primært deres undervisning i deres klasselokale i den første tid på skolen, men vi gør også brug af fritidshjemmets faciliteter og faglokaler.

For 1.-3. klasse gælder det, at dansk, matematik, engelsk, kristendom samt historie primært ligger i de to første moduler på dage.

Efter frokost prioriteres fagene: Idræt, musik, billedkunst, natur og teknologi, FF (Faglig fordybelse) samt teknologiforståelse.