Årets gang

Faglig fordybelsesdage

I indeværende skoleår har 7. og 8.årgang haft en fordybelsesdag en dag om uge i 2. semester, hvor de forskellige fag har været i fokus. Vi ønsker at fortsætte med at arbejde med forskellige fordybelsesdage i kommende skoleår, da både elever og lærer har haft en oplevelse af, at disse dage har været med til at højne den faglige progression i de enkelte fag samt givet mulighed for mere bevægelse og faglige ture ud af huset.

Introtur

I starten af 7. klasse tager hele årgangen på en fælles introtur, hvor elever og lærere bygger fundamentet for de næste 3 års samarbejde. I vil få mere information omkring denne tur i starten af skoleåret.

Folkemøde Bornholm

På 8. årgang tager eleverne af sted til Folkemødet på Bornholm i juni. Dette gør de i forbindelse med deres projektopgave.

Valgfag- et samarbejde med Den Åbne Skole 8.-9. årgang

På Katrinedal betyder det at valgfagene primært varetages af lærere fra Den Kommunale Ungdomsskole, Niels Brock, Nørre Gymnasium eller TEC. Eleverne oplever det motiverende med disse alternativer, og vi arbejder kontinuerligt med at udvide det til også at omfatte undervisning på flere ungdoms uddannelser. Der udarbejdes en valgfagsfolder, som vil blive sendt ud i foråret hvert år.