Tidligere Kompetencecenter for matematik

Fraktaler på trappenSkolen har i perioden 2011-2016 været en forskningsprofilskole, hvilket indebar, at vi skulle knytte forskere til skolen, som skulle belyse virkningen af forskellige pædagogiske og didaktiske tiltag. Det har naturligvis kvalificeret skolens pædagogiske medarbejdere at være i dialog med forskere og har udviklet viden og koncepter, som bidrager til udvikling af det københavnske skolevæsen, primært omkring læring med it, mønsterbrydning og inklusion.

I forbindelse med budget 2016 blev det besluttet at nedlægge alle profilskoler og i stedet oprette kompetencecentre. Katrinedals Skole blev i den forbindelse Kompetencecenter for Matematik. Lærere fra Kompetencecenteret bistod andre skoler i Københavns Kommune i forhold til support inden for det matematiske felt. Matematik Kompetencecenteret blev nedlagt i august 2021.